Uncategorized

Mer om fåglar

Det här med att fotografera fåglar är inte så lätt precis. Dels är de pyttesmå jämfört med hela världen runt omkring. Dels har de den irriterande vanan att röra på sig. Ändå envisas jag med att försöka fotografera fåglar. Jag vet inte hur många bilder jag tog på gräsandsungar i Nya Zeeland. Bilder som så här i efterhand framstår som helt meningslösa. Fågelungarna ser man inte och kompositionerna i övrigt har mer att önska.

I Newport Beach, Los Angeles försökte jag fånga pelikaner på bild. Här är resultatet av ett sådant försök. Någon som ser fågeln?  

himmel

 Inte jag heller!

En som verkligen kan fotografera fåglar är Jessica med bloggen Nestor. Nu senast en jättefin bild på en blåmes

2 reaktioner till “Mer om fåglar

Lämna en kommentar