Idag är det 30 år sedan vi blev ett par. Det var i Luleå 1988. Du blev och är mitt livs stora kärlek. ❤️ Två fina pojkar har vi fått tillsammans. 💕 Sett världen har vi också gjort. Här är några bilder från de senaste 28 åren. På Malta, på Cooköarna, hemma i Karlshamn, i… Fortsätt läsa 30 år tillsammans!
Författare: Inger Hansson
Fina Åhuskusten ändå!
Efter det att vi varit på Vikingamarknad i lördags fortsatte vi hem till våra kompisars sommarstuga för den årliga kräftskivan. Men vi hann först med en promenad längs den fina stranden vid Äspet på den fina Åhuskusten. Till Revhaken och tillbaka.Vår förstfödde var den enda i sällskapet som fick för sig att bada. Lillebror hejade… Fortsätt läsa Fina Åhuskusten ändå!
Roligast med vikingamarknaden i Näsum
Gudahagen är en vikingatida fornlämning i Näsums socken i Bromölla kommun söder om Näsums kyrka. I helgen har där hållits en vikinga- och medeltidsmarknad. Vi var där igår, lördag. Roligast med hela marknaden var för vår del när vår förstfödde, fjortonåringen, frågar i bilen på väg dit: "Är det samma marknad som vi var på… Fortsätt läsa Roligast med vikingamarknaden i Näsum
Bara en bild från Brooklynbron
En bild. Men inga tusen ord. Bara en bro, några turister, en cyklist. Och en skyline. Brooklynbron finns som bekant i New York, USA.
”Världen – det är jag!”
- Kortkrönika - Det heter att du är vad du äter. Det är sant. Men lika sant är att du är en del av din omgivning. Du är den plats där du bor. De människor du interagerar med, det landskap du har omkring dig, vädret, klimatet på platsen, infrastrukturen. Allting påverkar dig i den du… Fortsätt läsa ”Världen – det är jag!”
Den här videon får mig att vilja flytta till Edinburgh
https://youtu.be/7qTbLoyQ23g Jag tror aldrig att jag bloggat en musikvideo förut. Men den här! Får mig inte bara att vilja besöka Skottlands huvudstad igen. Den får mig att vilja flytta dit. The Proclaimers. "Streets of Edinburg'. Underbar! Se den.
Det finns en stad på andra sidan haven…
Vad mer kan jag tillägga?
Sommaren sjunger på sista versen i Blekinge
I söndags, efter det att vi hade röstat, for vi upp till Kroksjöarna. Gick ett varv och omfamnade det sista av sommaren i vår del av landet. Det land vi älskar på ett sätt som inte är exkluderande. Oroliga för på vilket sätt andra egentligen älskar det Sverige som de kallar "det här jävla landet".… Fortsätt läsa Sommaren sjunger på sista versen i Blekinge
Typiskt Ryanair!?
När jag skulle checka in hos Ryanair i förrgår hängde sig deras sida inte mindre än två gånger och jag blev tvungen att börja om. Typiskt Ryanair? Överhuvudtaget är det mycket att tänka på som kund hos det flygbolaget om inte de billiga biljetterna ska bli dyra i slutändan. Häng med! Jag hade egentligen lovat… Fortsätt läsa Typiskt Ryanair!?
Klimatkompenserat en resa till Spanien
Ikväll är det valvaka på TV. Samtidigt som vi tittar på denna rysare så har jag klimatkompenserat en höstresa till Spanien senare i höst. Vi ska resa till Torrevieja i Spanien. Jag tittade först på att åka tåg. Men jag kom inte längre än till att kolla på Google Maps. En tågresa tar två dygn… Fortsätt läsa Klimatkompenserat en resa till Spanien
Höstresa – Milano – ett Paris i Italien
Vi avslutade vår höstlovsresa till Italien förra året med ett par dagar i Milano som vi mest av allt ägnade åt att strosa omkring. Jag har skrivit förut om parken Indro Montanelli som visade sig vara mycket vacker i höstskrud. Och jag har också skrivit om kanalerna i Milano. Men jag har inte förut skrivit… Fortsätt läsa Höstresa – Milano – ett Paris i Italien
Höstdepp?
Just nu passerar pågatåget Mörrumsån. Det är bedårande vackert i morgonljuset men jag känner mig nedstämd. Igår promenerade vi här. Ån flöt stilla. För att vara Mörrumsån. Som annars är mer som än norrländsk älv än en å. Vi såg en mysko anka, som visade sig vara en myskanka. Päron föll i drivor från ett… Fortsätt läsa Höstdepp?
Blåskrika på Arlingtonkyrkogården
Jag har fortfarande inte skrivit ett ord här på bloggen om den tågutflykt till Washington D.C. som vi gjorde när vi var i USA i somras. Men den här blåskrikan såg jag i alla fall på Arlingtonkyrkogården. Blåskrika visste jag inte att den hette då, men det har jag googlat reda på nu. Det är… Fortsätt läsa Blåskrika på Arlingtonkyrkogården
Ett svenskt konditori på södra Manhattan
Det är fredag och resans näst sista dag när vi kommer förbi en skylt med en svensk flagga och ordet "konditori" när vi är på väg ner i tunnelbanan. Vi ska iväg till Lukes' Lobster under Brooklynbron för att äta lunch så det är inget läge för en "swedish fika" just nu. Men vi pekar… Fortsätt läsa Ett svenskt konditori på södra Manhattan
Ja, det ÄR varmt i New York på sommaren
Jag sitter på altanen hemma i Karlshamn. Vädret växlar lite men det är behaglig sensommarvärme när solen tittar fram. Vi har varit hemma från USA ett par veckor nu. Flera gånger har jag fått frågan om vädret där borta. Jag har svarat så gott jag kunnat men det har gått sådär. Här ska jag försöka… Fortsätt läsa Ja, det ÄR varmt i New York på sommaren
Lagunen Aitutaki
Vi var där i månadsskiftet augusti/september 2001. En av världens vackraste platser. Lagunen i Aitutaki, Cooköarna. Söderhavet. Det här var på den tiden som man fotograferade med film. Tur det. Annars hade jag inte gjort annat än fotograferat på hela dagen. Själva huvudön Aitutaki är också fin, men det är alltså de små öarna, som… Fortsätt läsa Lagunen Aitutaki
En dag har jag rest färdigt
En dag har jag rest färdigt En dag är jag nöjd En dag har jag sett alla solnedgångar, alla berg och hav, korallerna och fiskarna, det ljumma vattnet mot min kind, känt alla storstäders puls, och alla småbyars lugn, vandrat genom alla skogar och bland alla ruiner, fotograferat alla djur, doftat på alla blommor och… Fortsätt läsa En dag har jag rest färdigt
7 sanningar om resor sommaren 2018
Strand på JerseyVad hinner man med på en sommar? Massor. Så pass att den svårligen låter sig sammanfattas. Istället för att försöka sammanfatta allt jag varit med om i kronologisk ordning drar jag här några slutsatser om resor och semester baserat på mina upplevelser av sommaren 2018. Närmare bestämt 7 sanningar: 1 Tågsemester i Europa… Fortsätt läsa 7 sanningar om resor sommaren 2018
Empire State Building eller One World Observatory – vilken är bäst?
Vi är nyligen hemkomna från USA och New York. På resans första dag var vi uppe i Empire State Building. Och på resans sista dag i One World Observatory. Men vilken är bäst? Vilken ska du välja om du bara har tid och råd med en? Här följer min jämförelse: Köerna Att köa bort delar… Fortsätt läsa Empire State Building eller One World Observatory – vilken är bäst?
Skriver blogginlägg
Skriver på flera blogginlägg. Har massor att berätta om New York och världen i övrigt. Återkommer så snart något inlägg är klart.